De sterren waren uit en klaar om te vieren Shiffon Co.‘s nieuwste sieradenontwerp.
Een handvol namen, waaronder De zomer werd ik mooi ster Minnie Mills, AKA Shayla, was aanwezig op het feest in NYC, verbonden aan de US Open. Vind haar personage leuk in De zomer werd ik mooi, liet Minnie zien dat ze een onberispelijke stijl heeft en er prachtig uitziet in een Zimmerman-jurk en Stuart Weitzman-hakken. Ook de Oekraïense tennisster Dayana Yastremska maakte haar opwachting, gekleed in een jurk van One Of en schoenen van Sarah Flint. De Canadese Bianca Andreescu droeg een slinkse onderjurk van Aritizia voor het feest, versierd met Shiffon’s kenmerkende Duet Pinky Ring. De Amerikaanse profs Danielle Collins, Jessica Pegula en Shelby Rogers kwamen ook langs om het te vieren.
Georganiseerd door fotograaf Sophia Wilson, ESPN-presentator Bethanie Mattek-Sands en Nike, vierde het feest ook de lancering van Shiffon’s nieuwste ontwerp, de 1972 Tennis Pinky-ring. De met diamanten ingelegde versie van de Duet-ring, die wordt verkocht voor $ 2.800, eert de 50e verjaardag van Titel IX, het amendement dat discriminatie op grond van geslacht verbiedt; het is ook een eerbetoon aan de tennissport zelf en zijn rol als de eerste sport die vrouwen gelijk betaalt. Er worden slechts 1.972 ringen gemaakt en er is een speciaal fonds voor sportondernemers opgericht om te profiteren van een deel van de omzet. Volgens Shiffon gaat minder dan “2,2% van het durfkapitaal naar vrouwelijke oprichters en nog minder financiering voor vrouwelijke oprichters in verticale sectoren die verband houden met sport.” Veel van de feestgangers droegen het nieuwe stuk met hun feestoutfits, maar de Tennis Pinky Ring uit 1972 is momenteel nog niet te koop. In de tussentijd kun je je op de wachtlijst zetten als je op zoek bent naar een speciaal stuk met impact.
Shiffon Co. is opgericht door Shilpa Yarlagadda in de hoop vrouwelijke ondernemers te ondersteunen. Shilpa’s doel met Shiffon was om vrouwen te helpen met elkaar in contact te komen, elkaar op te tillen en toegang te krijgen tot de financiering die ze nodig hebben om hun passies en projecten na te streven. Het eerste product dat het merk lanceerde, was het delicate diamant-accent Duet Pinky-ring, die door iedereen is gedragen, van voormalig First Lady Michelle Obama tot Meghan Markle tot Serena Williams, en staat voor ‘de ultieme roze belofte’. Door het succes van de ring heeft Shiffon sindsdien kunnen investeren in 12 door vrouwen opgerichte bedrijven. Shiffon noemt zichzelf de “nieuwe generatie luxe” en gelooft dat wanneer mensen samenkomen om elkaar te steunen, er grote dingen gebeuren.
Bekijk enkele van de beste looks van Shiffon’s eerste Ladies Night in the City-evenement.
Danielle CollinsMet dank aan Sophia Wilson.